You are here

El Col·legi als mitjans de comunicació

Ahir, 10 de febrer, La Vanguardia digital va publicar un article sobre la construcció del primer gran túnel per a vaixells del món a Noruega.

El nostre vicedegà i cap de comunicació, Sr. Gerard Estanyol, va comentar que, malgrat que el túnel implica foradar tota una muntanya a nivell de mar, no es tracta d’un projecte d’enginyeria extremadament complicat, però sí únic el el món per les seves dimensions. Existeixen túnels per a embarcacions però són mes curts i per embarcacions molt més petites.

El túnel Stad, de 1,7 quilòmetres de longitud, estalviarà a les embarcacions haver de donar la volta a la península del mateix nom. No obstant això, l'estalvi de temps no és la justificació d'aquesta gran obra d'enginyeria (es trigarà més o menys el mateix). El mal temps i la mala mar a la zona causen nombrosos accidents (amb víctimes mortals alguns d'ells), a més de quantioses pèrdues econòmiques. Amb el túnel es persegueix acabar amb aquesta problemàtica.

Altre avantatge és l’estalvi en combustible i per tant en emissions de CO2. Per cada 17 embarcacions que passin pel túnel en lloc de donar la volta es produirà una reducció d'emissions de 15 tones de mitjana. Aquestes 15 tones equivalen a les emissions de 14 cotxes que realitzin 15.000 quilòmetres a l'any.

Més informació